Infrastruktur
Nobina Danmark får svensk vd
Bram Lauwers är sedan den 1 mars ny vd för kollektivtrafikföretaget Nobina Danmark och tar även plats i bolagets koncernledning. Han har arbetat i bolaget i 22 år och senast haft en delad roll som affärsområdeschef för bolagets verksamhet i södra Sverige och Danmark. Bram Lauwers bor, enligt Nobina, i Sverige och kommer att pendla till arbetsplatsen i Danmark.
– Jag är både glad och stolt över denna möjlighet. Under det senaste året har jag lärt känna den danska verksamheten, teamet och kollektivtrafiken på djupet. Att nu och fullt ut fortsätta den utvecklingen av både bolaget och marknaden är en spännande möjlighet för mig och det danska teamet, säger Bram Lauwers, i ett pressmeddelande.
(News Øresund)
-
Samhälle12 månader sedanSydsvenskan: ”Öresundsbron dyrast i världen att köra över”
-
Samhälle12 månader sedanDe nya Öresundstågen: ökad kapacitet, kortare restid och möjlighet till nya regionala linjer till Ystad, Älmhult och Kristianstad
-
Danmark10 månader sedanEnergiö Bornholm på väg mot att förverkligas – avtal mellan Danmark och Tyskland väntas bli klart innan årsskiftet
-
Danmark10 månader sedanTyska järnvägsanslutningen till kommande Fehmarn Bält-tunneln minst tre år försenad
-
Infrastruktur12 månader sedanKris för utbyggnaden av Stockholms tunnelbana – fyra miljarder saknas
-
Samhälle11 månader sedanReserekord när Öresundstågen växt från Köpenhamn-Malmöpendel till att omfatta hela södra Sverige – siktar på 250-procentig ökning till 2050
-
Arbetsmarknad12 månader sedanNytt stort projekt om ungas Öresundspendling får stöd av EU-programmet Interreg ÖKS
-
Okategoriserade12 månader sedanEnhedslistens partiledare vill städa upp i det danska försvaret
