Turism/kultur
Tystnad, vindbrus och vågskvalp marknadsför Skåne i Danmark och Tyskland

Turistorganisationen Visit Skåne har tagit ett nytt grepp i marknadsföringen av Skåne i Danmark och Tyskland. Nu är det tystnaden som talar för ett besök i Skåne. Under rubriken The Map of Quietude vill Visit Skåne locka danskar och tyskar att besöka rofyllda skånska platser. I en video från en kustmiljö syns skylten ”The sound of no Autobahn” och på Spotify finns en spellista med ljud från tio lugna platser i Skåne. Enligt Visit Skåne har kampanjen gett bra resultat. ”Vårt långsiktiga PR-initiativ på den danska och tyska marknaden, The Map of Quietude, väcker stor redaktionell uppmärksamhet. Kampanjen har synts och hörts i dagstidningar, branschpress, radio och tv”.
(News Øresund)
-
Danmark4 månader sedan
Från och med 1 januari 2025 är det återigen förbjudet att flagga med utländska flaggor i Danmark – de nordiska flaggorna och Tysklands undantas
-
Infrastruktur10 månader sedan
Nya tåg och ny operatör på gång för Skånetrafiken – som ständigt jobbar med punktligheten
-
Infrastruktur9 månader sedan
Klart hur en Öresundsmetro skulle ansluta till Malmö
-
Danmark11 månader sedan
400-åriga renässansbyggnaden Børsen i Köpenhamn brann ned till hälften – röster höjs för att bygga upp den igen
-
Norden9 månader sedan
Möjligt att betala med mobilen över Öresund när Vipps lanseras i Sverige i höst
-
IT / mobiltelefoni12 månader sedan
Mobilbetalningar blir möjliga före sommaren mellan Danmark, Norge och Finland
-
Samhälle11 månader sedan
Konjunkturen i Öresund: sysselsättningen stiger fortsatt i Danmark och inflationen i Sverige föll mer än väntat
-
Näringsliv7 månader sedan
Saab vill bygga nästa generations stridsflygplan