Connect with us

Danmark

Greater Copenhagen prisas för sin marknadsföring

Publicerad

den

Greater Copenhagen vann för kampanjkonceptet ”There is more to our happiness”, som anspelar på livskvalitet och som lyfter fram exempelvis kortare arbetsdagar, cykelvänliga städer med fokus på miljön och inspirerande omgivningar. Foto: News Øresund

Greater Copenhagen vann utmärkelsen ”Årets platsvarumärke” under måndagen då det internationella branschforumet för platsvarumärken City Nation Brand Award 2017 delade ut pris i London under måndagen. 

Greater Copenhagen vann för kampanjkonceptet ”There is more to our happiness”, som anspelar på livskvalitet och som lyfter fram exempelvis kortare arbetsdagar, platta organisationer, cykelvänliga städer med fokus på miljön och inspirerande omgivningar.
– Vi är otroligt glada för det internationella erkännandet Greater Copenhagen har fått ta emot i London. Vårt kampanjkoncept skiljer sig ut internationellt sett då vi berättar en överraskande historia om att fritid, vardagsglädje och en simtur i hamnen bidrar till en attraktiv näringslivsmiljö men innovativa och passionerade medarbetare. Och att vi faktiskt kan locka hit föregat och talanger med den historien är helt nytt, säger Louise Juhl, kommunikations och marketingdirektör i Copenhagen Capacity, som står bakom kampanjen,  på deras hemsida.

Framöver satsar Greater Copenhagen på att lansera tio kampanjer per år med målet att år 2020 vara en metropol som kan konkurrera med de mest framgångsrika i Europa om talanger, företag och investeringar. (News Øresund)

 

Continue Reading

Få vårt nyhetsbrev


Aktuella nyheter

Samhälle7 juli, 2019

Region Skånes ordförande vill öppna Öresundsbron för motionslopp under 20-årsjubileet

När Öresundsbron fyller 20 år nästa år borde bron öppna upp för ett nytt motionslopp såsom man gjorde vid invigningen...

Bostad/fastighet7 juli, 2019

Fler svenska fastighetsköp i Danmark av Niam, Heimstaden och Wihlborgs

Den svenska uppköpsvågen av fastigheter i Danmark fortsätter. Sommaren började med att den svenska fastighetsfonden Niam köper ett bostadsprojekt i...

Arbetsmarknad7 juli, 2019

124 000 personer flyttade mellan Danmark och Sverige mellan 1861 och 1910

Långt före Öresundsbron fanns det stora migrationsströmmar mellan Sverige och Danmark. Mellan 1861 och 1910 flyttade mer än 124 000...

Infrastruktur7 juli, 2019

200 år sedan första ångbåten började trafikera Malmö – Köpenhamn

För drygt 200 år sedan, Den 23 maj 1819, inleddes den första trafiken med ångfartyg mellan Malmö och Köpenhamn, Då...

Danmark7 juli, 2019

Peab köper finsk konkurrent – blir nummer tre på asfalt i Danmark och störst i Norden

Den skånska byggkoncernen Peab köper finska konkurrenten YIT:s asfalts- och ballastsverksamhet i Norden för tre miljarder kronor. Affären innebär att...

Fredagens avslutande debatt i Öresundshuset i Visby med rubriken "Sanning eller fejk – påverkades valen i Sverige och Danmark av väljarnas beteende på sociala medier?". Foto: News Øresund
Fredagens avslutande debatt i Öresundshuset i Visby med rubriken "Sanning eller fejk – påverkades valen i Sverige och Danmark av väljarnas beteende på sociala medier?". Foto: News Øresund
Samhälle6 juli, 2019

Knapp ökning av besökarna i Öresundshuset trots färre seminarier

När den skånska satsningen på Öresundshuset stängde i Visby på fredagen kunde antalet besökare i huset under Almedalsveckan räknas samman...

Så här ser News Øresunds hemsida ut. Den kommer att lanseras under lördagen.
Så här ser News Øresunds hemsida ut. Den kommer att lanseras under lördagen.
Samhälle6 juli, 2019

News Øresund lanserar nya hemsidor

Under lördagen är det premiär för News Øresunds nya hemsidor på danska och svenska. Utseendet blir modernare med bättre bildhantering....

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.