Infrastruktur
Köpenhamn arrangerar Nordens största elbilsmässa i oktober
Den 29-31 oktober kommer Nordens största elbilsmässa eCarExpo till Øksnehallen i Köpenhamn. Runt 50 olika el- och hybridbilar kommer finnas på plats och mässan är öppen för alla. För de som inte bara vill titta på bilarna kommer det vara möjligt att provköra dem på en runda inne i Köpenhamn. Intresset för elbilar är stigande i Danmark och regeringen har som målsättning att det ska vara en miljon elbilar på vägarna 2030. Idag kör runt 10 procent av de danska bilisterna en el- eller hybridbil. eCarExpo startade 2016 och har sedan dess hållits i Göteborg och Stockholm, förra året var eventet enbart digitalt på grund av pandemin. Även i år kommer man kunna ta del av en stor del av innehållet digitalt. (News Øresund)
-
Samhälle12 månader sedanSydsvenskan: ”Öresundsbron dyrast i världen att köra över”
-
Samhälle12 månader sedanDe nya Öresundstågen: ökad kapacitet, kortare restid och möjlighet till nya regionala linjer till Ystad, Älmhult och Kristianstad
-
Danmark9 månader sedanEnergiö Bornholm på väg mot att förverkligas – avtal mellan Danmark och Tyskland väntas bli klart innan årsskiftet
-
Danmark10 månader sedanTyska järnvägsanslutningen till kommande Fehmarn Bält-tunneln minst tre år försenad
-
Infrastruktur12 månader sedanKris för utbyggnaden av Stockholms tunnelbana – fyra miljarder saknas
-
Samhälle11 månader sedanReserekord när Öresundstågen växt från Köpenhamn-Malmöpendel till att omfatta hela södra Sverige – siktar på 250-procentig ökning till 2050
-
Arbetsmarknad12 månader sedanNytt stort projekt om ungas Öresundspendling får stöd av EU-programmet Interreg ÖKS
-
Okategoriserade12 månader sedanEnhedslistens partiledare vill städa upp i det danska försvaret
